UTOPIA ROOM


Montage vidéo : Olivia Grassot / AOmaon Collective

Danseurs : Olivia Grassot et Adélie Lavail (avec la participation exceptionnelle d’Elena Puchol)

Chorégraphes : Olivia Grassot et Adélie Lavail

Assistants designers : Eliandro Monteiro, Ifigeneia Gkarani

Musiques : The Girl From Ipanema (Antonio Carlos Jobim) ; Malagueña (Perez Prado) ; A Room Now Empty (Aaron Martin)


 
 

Le collectif AOmaon a présenté sa première création, Utopia Room, lors du Resolution Festival 2020 au The Place à Londres, le 25 janvier dernier.
Utopia Room a ensuite été jouée au Bristol Old Vic Theatre et au Festival Tautavel HOME en 2022.

Utopia Room explore les liens mentaux et physiques de notre vie quotidienne. Elle met en lumière les comportements inappropriés et l’absurdité des codes imposés dans nos vies personnelles.
À travers les mouvements, la pièce utilise subtilement l’humour et l’ironie pour contrebalancer la complexité de ce sujet. Cette œuvre représente une bulle intemporelle, un moment de réflexion, le plaisir des souvenirs sans jamais les laisser nous empêcher d’avancer.

La beauté ne naît-elle pas de notre moment de vulnérabilité ?

Utopia Room vous invite à regarder le monde qui nous entoure de manière moins sérieuse, plus simple, capable de relativiser les imperfections, les erreurs et la différence.
La beauté ne naît-elle pas de notre moment de vulnérabilité ?

 

REVIEWS

 

From Hannah Barron :

Next up is AOmaon, showcasing Utopia Room. Performing in the piece themselves, choreographers Adélie Lavail and Olivia Grassot fit together like an exquisite mirror image in an upside-down, backwards world, exploring social situations and inadequacies. Wearing matching oversized suits in opposing colours, they expertly offer a warped reflection with complex, intricate and comedic choreography. However, following a startling explosion of confetti, things takes a sober twist and the movement strays from the comical into more vulnerable territory. Muted, greyscale colouring, an army of forgotten balloons floating eerily in the background, discarded confetti littering the floor, we are left with the feeling of being abandoned at a melancholy birthday party. As the shortest piece of the evening, you'll wish it were longer.

From Graham Watts
Adélie Lavail and Olivia Grassot’s Utopia Room managed the rare distinction of being a mass of disparate influences within a work that still possessed a rounded structural symmetry. They performed mostly as a duet, initially in close harmony with the familiar music of The Girl from Ipanema. The baggy outer elements of their ill-fitting suits were eventually peeled away and a third performer (Julia Ueda as a kind of irregular “magician’s” assistant) brought on props and burst pink balloons. A surprising reveal of a spinney of said balloons at variable heights against the back wall was a clever coup de théâtre.